27 November, 2012

Urologi? Nefrologi??

Signboard Bahagian Urologi & Nefrologi
Urologi adalah bedah khusus yang berfokus pada saluran kemih laki-laki dan perempuan, dan pada sistem reproduksi laki-laki. Profesional medis yang mengkhususkan diri di bidang urologi disebut urolog dan dilatih untuk mendiagnosa, mengobati, dan mengelola pasien dengan gangguan urologis. Organ ditutupi oleh urologi termasuk ginjal, ureter, kandung kemih, uretra, dan organ-organ reproduksi pria (testis, epididimis, vas deferens, vesikula seminalis, prostat dan penis). Baik urologist dan Ahli Bedah Umum beroperasi pada kelenjar adrenal.

Dan ...Apa Yang Dimaksud Dengan Nefrologi?

Nefrologi adalah spesialisasi ilmu kedokteran yang berkonsentrasi pada diagnosa, penanganan dan pencegahan dari penyakit, gangguan dan kondisi dari ginjal, seperti pembentukan batu ginjal, homeostasis cairan dan elektrolit dan pengaturan tekanan darah.

Aktivity mengisi maso terluang ngan handphone dan bergossip
Yang nie nak ceritokan kat sini sekarang hah. Ari nie bersamaan dengan 27 Nov 2012, Sey mo Wife , pi hantar abang ipar ke Hospital Besar Kuala Lumpur kerana untuk buat pemeriksaan tentang batu karang dalam buah pinggangnya. Kat sana kena pergi ke bahagian UROLOGI dan NEFROLOGI. Memulo tak tahu laie apo makno ehh. Tapi rato2 yang sey jumpo kebanyakkannya pasai batu karang la. Rupo-rupanya kat sinilah tempat untuk rawatan penyakit uang semuanya dari pinggang ke bawah..termasuk pundi kencing, buah pinggang dan lain-lain.


Macam-macam penyakit dan macam-macam tempat pakar yang khas untuk penyakit ini ditubuhkan Tapi punya la lama eh.. dari pukul 10.00am sampai sampai dekat kul 2.00pm baru nak selesai. Parking??? Peh..jangan mimpi la kalau nak parking kat dalam hospital tu.. Kena pi parking kat luar. Menapak jauh tul. Tak pe. Kira xsesaiz le tu kui kui kui.

Ni la pintu masuk ke bahagian Urologi dan Nefrologi nie..
Mengambarkan punya lamo menunggu kat sinun

Nampak KLCC tapi apokan dayo...pandang jo la.
Kalau nak poi kek sanun, tak payah bawak budak kocik la.. Boring gilo lak deh kang. Baik duduk kek gumah main PS2 jo har har har. Osah bosa eh Sepitak Godang KL nie . Memang godang amek amek.

Pot kat tangga je..siap makan kuaci mo kerpok

Bang Cik dapek ubek beboban. Konyang la makan ubek. Banyak lak pantang eh dokto tu bagi. Kalau rejoki ok.. batu karang tu hancur sendiri dan tak payah nak operet. Kalau tak ok, kono operet la jawap eh. Mintak-mintak ok le. Tak payah nak operet.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang Blog

Blog ini merupakan blog keluarga den. Yang berkenaan dengan keluarga den ajo dan khas untuk keluarga den , harap maklum.

Ucapan

Kami sekeluargo mengucapkan selamat menyambut tahun baru pada semua yang mengenali den dan keluargo den umumnya dan kodai den amnyo..Apa azam baru??

Harian Metro: Setempat