25 Ogos, 2016

Ekonomi bertambah teruk, kena cari alternetif lain

Posing mo van Ice Cream
 Ekonomi negara bertambah teruk dibawah pentabiran PM yang rasa dia baguh sangat sedangkan negara bertambah melarat. Rakyat-rakyatnya rata-rata terpaksa membuat dua tiga kerja untuk menyara kehidupan sedangkan dia dan keluarga dia hanya tersenyum kambing menanti derma dan hadiah berjuta-juta yang sorang pun tak berani nak pertikaikan.
Inilah van Ice Cream eh
 Tak kurang eh den..walaupun den ado kodai..den terpakso menjual ice cream mo sushi untuk membantu kodai den menambahkan pendapatan kodai. Ko tak..den den pun tak bergaji.
Sushi-sushi yang dah di tempah
 Masuk hari ini dah 2 minggu den buek kojo ni...nampak dah ke positif eh walaupun lum untung bona. Sushi yang mendapat sambutan sekarang. Moga-moga Allah permudahkan rezeki den..amin

Bersama Jeng Owner Van Ice Cream Hobin Jeng

Ramai gak kastermer

Posing tetap posing

16 Jun, 2016

Euro datang lagi

Euro datang laie..time2 poso lak tu.. Team pilihan den totap Jerman... apo pun nak jadi..Jerman totap menjadi pilihan hatiku...
Dan musuh tradisi den total Spain team Pyan... dari Worldcup 2010 laie...dah berentap mo Spain ni..tujam dia Juara Dunio...osah Frust tul den... Peh tu 2012 Euro dio monang laie...Jerman kono kitai an mo Itali dgn budak Bolotali (Mario Balotelli) tu..osah hampeh eh..Pakai bomoh kot...

Yang den tension mo dio tu ..siap bukak baju tu..dah lah gambut ala-ala Ultraman....itam lak aduyai... Jerman tersingkir dari Euro 2012...

2014 Worldcup datang laie... Jerman menyongat satu persatu..Spain pun kecundang dan akhirnyo..Jerman monang membuatkan baju Jerman den dah tak releven sebab bintang eh dat tambah 4 kat baju tu..huhuhuhu. apo2 pun den gumbiro godang tujam....

Tak saba nunggu euro 2016.... kali ni TEAM SPAIN totap den peteng jo..suap kou Pyan huhuhuhu.. Pado budak BOLOTALI tu..idup ko deh laie..huhuhuhu.
Ekau pun totap den peteng jo dari jauh..Tengok kok handa laie kou bai.. Tujam maso Worldcup 2012 ontok lak kou yo..

Harapan den Jerman monang laie taun nie sebab den dah boli dah baju jersey terkini Jerman yg ado ompek bintang ehh..Anak den pun nak gak solai huhuhuhu..

Pagi 3 ni... 17 Jun 2016  Jerman lawan Poland ... mintak2 4 gol lah masuk ehh... Time den sahur tu...
Kepado Ozil..pohal kou tak poso... Org magrin pi beporang pun poso Zil oii..tak kuek tul iman kou Zil... Den pun poso hah kui kui kui..

Tadi den google..ghupo2 budak BOLOTALI tu tak main lah kali nie..padan muko kau..kui kui kui..
Mario Balotelli has not been included in Italy's squad for Euro 2016

Den suko Jerman ni dari magrin laie walaupun den bola Liga2 Eropah ni tak layan na.. Den cumo layan 2 jo..Worldcup mo Euro jo... Liga Malaysia..mmmmm tunggu 10 taun laie kou baru mantop..den pun dah tuo kui kui kui..

Selamat berpuaso terutamo pado musuh tradisi den Pyan Spain dan Selamat Hari Ghayo...



05 Jun, 2016

Memancing kat Lumut


 Pado 20hb May 2016.. pi mengikut Lan mo Lin pi Lumut memancing ikan. Ini first time den naik bot tongah2 laut memancing. Nasib den tak mabuk laut. Dapek ikan kocik2 jo..tapi dek first time eh..den pueh ati lah jugak tapi otai2 yg ikut sekali tu ngoba an tak ong ari tu. Biaso dia dapek ikan bosa2 longan katea.

 Lan ngoba an, lopeh ghayo ni nak repeat balik... siap tengok bulan melayu lagi nak tengok bulan ong untuk mancing. Pyan ngobaan nak ikut kali. Bia kali nie reunion Ex SMBK kat laut jo... huhuhuhuhu. Hj Daus pun nak ikut katea.. Best tul sok tu.. dapek ikan godang2 bulih buek gondang ikan kerapu..ye dah Lin??

Dapek pertamo kali tido tongah2 laut. Jadi nelayan sehari suntuk... Best gak. Mengopollo jo den kojo ehh. Mengopollo tu kou tau tak apo bondo eh?? Den pun baru tau istilah2 pemancing nie..Apollo lah..Botom lah.. yg den suko mengopollo jo..sonang.. Lopehkan tali sampai kat dasar laut..tunggu ikan makan...tarik... kok kono ong ehh sampai 5 eko naik sekali.


 Sebab first time mengopollo kan..den kiro gumbiro jo tu jam... Bulin dapeh gak 2 ikan godang.. huhuhu dia memang otai..lain lah...

Tunggu lopeh ghayo ne... sebab den dah naik taraf jadi pengopollo berpengalaman sehari kui kui kui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang Blog

Blog ini merupakan blog keluarga den. Yang berkenaan dengan keluarga den ajo dan khas untuk keluarga den , harap maklum.

Ucapan

Kami sekeluargo mengucapkan selamat menyambut tahun baru pada semua yang mengenali den dan keluargo den umumnya dan kodai den amnyo..Apa azam baru??

Harian Metro: Setempat