05 Mei, 2008

Ke Thailand 2007




Pada akhir tahun lepas iaitu 16.12.2007 aku mewakili Sony aku pergi ke Thailand untuk menghadiri satu boleh dikatakan satu pertandingan antara Sony dunia. Selama belasan tahun aku kerja kat Sony tu.. baru sekarang aku dapat merasa pergi ke Over the sea. Walaupun Thai tu tak de laut yg memisahkannya tapi kita over the sea le tu sebab aku tak nampak kereta proton kat sana. Dulu aku pergi Serawak.. ingat macam over sea tapi bersepah proton kat sana ... rasa macam kat Kajang aje plak.




Thai ni lain beb... dari segi town dia sampai kat orang dia, memang berbeza ngan Malaysia. Tapi kalau Thai kat sempadan tu, kira cam org kita juga le kan.




Bandar dia punya fly over memang over. Aku rasa tinggi bangunan 4 ke 5 tingkat kot. So bila ujan... masih boleh jalan-jalan kat bawahnya.




Bab mengarut tu memang banyak le kat sana, tak yah cakap le. Yang aku nak cerita tentang budaya dan pengalaman aku kek sano.


Kat Sonynya pula..leh kurang sama aje ngan tempat aku cuma .... kira sama le.

Yang bestnya bila kat sana, acik cakap orang putih all that day. Terasa macam terre aje speeking ahak ahak ahak.


Yang sebenarnya inovation kat sana tu kira macam makan angin aje le. Kat wat keja sangat. Aku pun dah rancang nak berenti Sony so aku wat wat bodo aje le kat sana. Dah boring le katakan.


Tapi pengalaman yang tak leh nak lupa ialah termakan keropok b*b*...... leceh betul... tengah syok2 makan... member Thai cakap.. tu memang best P**k le katakan...aisey man... hampeh....

Aku terus berenti makan and waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
Tapi apa apa pung..itu merupakan pengalaman aku yang paling berharga. Termakan tak apa beb... jangan ko makan laie dah. Barang-barang kat sana bukan murah pun. Murah lagi kat Kajang dan Semenyih terutama kat Kedai Jimmy (Promote nampak).
Ingat leh ni aku nak pi China plak atas urusan perniagaan aku plak.

3 ulasan:

Unknown berkata...

sodap tak raso daging tu...wekz....
ati itam dh tu, kene sucikan balik...hoho

Orang panggil aku Madir berkata...

Itam tap hensem....

Orang panggil aku Madir berkata...

Selamat hari rayo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang Blog

Blog ini merupakan blog keluarga den. Yang berkenaan dengan keluarga den ajo dan khas untuk keluarga den , harap maklum.

Ucapan

Kami sekeluargo mengucapkan selamat menyambut tahun baru pada semua yang mengenali den dan keluargo den umumnya dan kodai den amnyo..Apa azam baru??

Harian Metro: Setempat